Převoz
nejčastěji používaný přepravník je přívěsný vozík pro 2 koně, je lépe ho použít i když přepravujete pouze 1 koně. Přívěs s naloženým koněm nesmí přesahovat maximální tažnou váhu osobního auta, které přívěs táhne. Dále jsou koně přepravovány přepravníky nákladními (autobusy, kamiony), které jsou zpravidla vybaveny i odkládacím prostorem, šatnou a spacím prostorem.
přepravovanému koni dáme stájovou ohlávku, k ní připneme vodítko, pevně nasadíme na končetiny přepravní kamaše, můžeme také použít bandáže. Okolo ocasu omotáme bandáž nebo nasadíme chránič ocasu. V případě, že je chladné počasí, koně zakryjeme přiměřeně teplou dekou, aby se při transportu nepotil. při nakládání koně jde vodič vedle koně a dále napřed do přepravníku a bez váhání ho zavede do přívěsu. Pomocník za koněm připevní přepážky a vodič uváže koně vazákem připnutím za ohlávku. Pokud kůň odmítá nastoupit do přepravníku, musíme nastupování zkoušet trpělivě znova, někdy pomůže zakrytí hlavy, aby kůň neviděl kam jde. Tahání za vodítko nepomůže, protože kůň je silnější. Můžeme si pomoci lonžemi, které zapneme za zadními končetinami koně. provádíme opatrně, většinou kůň couvá. Musíme dávat pozor, aby kůň necouval šikmo a nesklouzl tak z rampy přívěsu, dále aby se kůň neuhodil hlavou o střechu přívěsu. Na velkých nákladních autech většinou koně před vyvedením otočíme a z rampy necouvají. musí do přívěsu neustále proudit čerstvý vzduch. Na podlahu přívěsu navezeme piliny, které nasávají vlhkost a dopředu zavěsíme síť se senem, aby se koně nenudily. Při dlouhých přesunech musíme pravidelně zastavovat a zkontrolovat koně, zda je vše v pořádku. Pokud cestujeme opravdu daleko, dáváme koni napojení a krmení a to nejméně 1x za 24 hodin. |
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář